Projecten voor Winkelcentrum Molenpoort Passage


Project aanpak bezettingsgraad

Als gevolg van de voortdurende retail-crisis had ook winkelcentrum Molenpoort in Nijmegen in 2015 te kampen met een slecht imago en daardoor teruglopende bezettingsgraad.

Positieve uitstraling

In overleg met eigenaresse hebben wij de handschoen opgepakt en zijn wekelijks een extra dag in het centrum aanwezig geweest. De nadruk van deze dag lag op het organiseren en coördineren van publieksacties en overleg met winkeliers, binnenstadorganisaties, gemeente en media. Alles met het doel om het winkelcentrum de duidelijke en positieve uitstraling te geven die het verdient.

Op de eerste plaats heeft een hernieuwde doelgroepbepaling plaatsgevonden. Vervolgens is het hele winkelcentrum kritisch bekeken, is signing aangepast, zijn zichtlijnen gecreëerd en zijn faciliteiten passend bij de doelgroep aangebracht. Hiermee is een uniform en duidelijk beeld ontstaan waar het winkelcentrum voor staat.

Samenwerken is key

Belangrijker nog was dat het lukte om met de winkeliersvereniging regelmatig activiteiten te organiseren om extra bezoekers te trekken. Voor een succesvol winkelcentrum is het essentieel dat de verschillende partijen zoals huurders, eigenaar en beheerder op soepele en enthousiaste wijze samenwerken. Alleen wanneer deze samenwerking breed gedragen wordt, heeft het het gewenste effect; het geheel is meer dan de som der delen, samen sterk!

Positief resultaat

Al bovenstaande zaken zijn steeds ondersteund met professionele berichten in sociale media en lokale media. Uiteindelijk heeft het er in geresulteerd dat het centrum positiever ervaren wordt en dat de bezettingsgraad stijgt.

Project verbouwing filiaal Coop Supermarkten

In 2016/2017 heeft DRM casco-werkzaamheden voor het Coop-filiaal in Passage Molenpoort uitgevoerd.

Het filiaal moest in korte tijd een metamorfose ondergaan, en vooral die tijd was een belangrijke factor bij dit project, want de supermarkt moest zo snel mogelijk weer open, t.b.v. omzet.

Na een verbouwing van 10 dagen was de Coop weer open, met een nieuwe uitstraling, en met voorzieningen als self-checkouts, oplaadpunt voor OV-chipkaarten en een geldautomaat.